Platforma uruchomiona została 1 czerwca br. na podstawie dwóch aktów prawnych:
- ustawy z dnia 12 maja 2022 r. o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. 2022 poz. 1087);
- ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. 2021 poz. 2070, z późn. zm.).
Platforma jest zintegrowana z Węzłem Krajowym Identyfikacji Elektronicznej umożliwiającym uwierzytelnianie użytkowników tego rozwiązania.
Na platformie gromadzone są następujące dane o obywatelach Ukrainy:
- imię (imiona) i nazwisko;
- data urodzenia;
- numer PESEL;
- wiek;
- płeć;
- obywatelstwo;
- adres poczty elektronicznej;
- numer telefonu;
- wykształcenie;
- kwalifikacje zawodowe;
- przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
- pracodawców;
- podmioty świadczące usługi związane z udostępnieniem ofert pracy;
- podmioty świadczące usługi pośrednictwa między pracodawcami a osobami poszukującymi pracy.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przygotowała nowy pakiet materiałów informacyjnych dla obywateli Ukrainy, które dostępne są pod załączonymi linkami:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/ponad-cwierc-miliona-ofert-pracy-dla-obywateli-ukrainy-na-portalu-pracawpolscegovpl;
https://www.youtube.com/watch?v=4TNQ2OABOiY