Aktualności

Zmiany w zgłaszaniu ofert pracy od 1 czerwca 2025 r.

Od dnia 01.06.2025 r. obowiązuje ustawa z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r. poz.620), która wprowadziła nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca.

Art. 83 ust. 2 pkt 1 lit.a określa, ze oferty pracy do bazy o nazwie ePraca obowiązkowo zgłaszają podmioty takie jak:

- organy władzy publicznej;

-organy samorządów gospodarczych i zawodowych;

-podmioty reprezentujace państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;

-podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Informacje o publikacji dokumentu