Na wniosek podmiotu powierzającego wykonywanie pracy, powiatowy urząd pracy właściwy ze względu na główne miejsce wykonywania pracy cudzoziemca, wydaje z upoważnienia starosty informację w terminie:
- nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia oferty pracy w powiatowym urzędzie pracy, jeżeli z analizy rejestrów bezrobotnych i poszukujących pracy nie wynika, że istnieje możliwość zorganizowania rekrutacji;
- nie dłuższym niż 21 dni od dnia złożenia oferty pracy w przypadku organizowania rekrutacji wśród bezrobotnych i poszukujących pracy.
Informacja starosty zostaje sporządzona z uwzględnieniem pierwszeństwa dostępu do rynku pracy dla obywateli polskich oraz cudzoziemców, o których mowa w art. 87 ust. 1 pkt 1-11 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Powiatowy urząd pracy ocenia wysokość wynagrodzenia do rodzaju pracy w stosunku do stawek na lokalnym rynku pracy.
W toku procedury powiatowy urząd pracy nie bierze pod uwagę wskazanych w ofercie pracy wymagań, jeżeli są one zaniżone lub zawyżone w stosunku do pracy, którą cudzoziemiec ma wykonywać.
W toku procedury powiatowy urząd pracy nie bierze pod uwagę wskazanych w ofercie pracy wymagań, jeżeli są one zaniżone lub zawyżone w stosunku do pracy, którą cudzoziemiec ma wykonywać.