Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Mrągowie ogłasza nabór wniosków o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Termin składania wniosków:
od 20.01.2025 r. do 21.01.2025 r.
Wnioski realizowane będą ze środków Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur (FEWiM 2021-2027) w ramach projektu: „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie mrągowskim (III)".
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mrągowie spełniających, co najmniej jedno z poniższych kryteriów:
- Osoby młode w wieku 18-29 lat ( należące do kategorii NEET );
- Osoby w wieku 30 lat i więcej, należące do jednej z następujących grup:
- osoby w wieku 50 lat i więcej,
- kobiety,
- osoby z niepełnosprawnościami,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby o niskich kwalifikacjach.
Wypełnione i kompletne wnioski należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem od kogo i w jakiej sprawie, w Sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Mrągowie (pok. 10). Liczy się data wpływu do siedziby PUP w Mrągowie.
Maksymalna wysokość środków, o jakie można się ubiegać nie może przekroczyć 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia (Urząd zastrzega sobie możliwość negocjacji wysokości wnioskowanego dofinansowania).
Przyznana kwota dofinansowania może być przeznaczona wyłącznie na koszty niezbędne do rozpoczęcia działalności gospodarczej, w szczególności na;
- środki trwałe, urządzenia, maszyny,
- zakup samochodu niezbędnego do wykonywania pracy (do 30% wnioskowanej kwoty, limit nie dotyczy samochodu specjalistycznego),
- zakup środków obrotowych ( do 30% wnioskowanej kwoty),
- usługi i materiały reklamowe (do 5% wnioskowanej kwoty),
- niezbędne przystosowanie lokalu (do 10% wnioskowanej kwoty – jeśli lokal nie jest jednocześnie miejscem zamieszkania lub zameldowania wnioskodawcy. Przyznana kwota może być wykorzystana jedynie na zakup materiałów i towarów służących do remontu),
- pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związanych z podjęciem działalności gospodarczej.
- opłat eksploatacyjnych (prąd, woda, telefon, paliwo itp.), opłat administracyjnych, rejestracyjnych, składek ZUS, wynagrodzeń pracowników wraz z podatkami, opłat za użytkowanie lokalu, usług księgowych,
- kosztów podłączenia wszelkich mediów (np. linii telefonicznych, Internetu) oraz kosztów abonamentów,
- ubezpieczenia, podatków, akcyz,
- wycen rzeczoznawcy majątkowego,
- kosztów przesyłki i dostawy, transportu, przygotowania, pakowania,
- usług wykonania remontu lokalu,
- spłat zadłużenia wynikającego z zaciągniętych zobowiązań,
- rozszerzenia istniejącej obecnie działalności gospodarczej, w tym działalności prowadzonej przez członków rodziny;
- działalności w sektorze transportu, rolnictwa i działów specjalnych sektora rolniczego;
- zakupu nieruchomości;
- prowadzenia handlu obwoźnego lub stoiska na targowiskach
- wniesienia udziałów do spółek, akcji;
- szkoleń, kursów, seminariów,
- zakupu telefonu,
- zakupu kasy fiskalnej.
Druki do pobrania znajdują się w siedzibie urzędu (w punkcie informacji, parter Urzędu) oraz na stronie internetowej urzędu pod adresem: https://mragowo.praca.gov.pl/-/5810701-srodki-na-podjecie-dzialalnosci-gospodarczej
Przypominamy!
O sposobie rozpatrzenia wniosku o dofinansowanie Wnioskodawca powiadamiany jest pisemnie w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Wnioski wypełnione nieczytelnie, podpisane przez nieupoważnioną osobę, nie zawierające pełnej informacji wskazanej we wniosku, nie zawierające kompletu załączników bądź złożone po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
Bliższe informacje uzyskać można w Powiatowym Urzędzie Pracy pod numerem telefonu (89) 743-35-08.