- kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
- egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
- badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.
Wnioski przyjmowane będą dnia 11.04.2024 r.
Dostępna pula środków – 36 000,00 złotych
Dostępna pula środków – 36 000,00 złotych
Priorytety (LIMIT) na 2024 rok:
- Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem oraz osób będących członkami rodzin wielodzietnych.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie kompetencji cyfrowych.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego osób pracujących w branży motoryzacyjnej.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego skierowane do pracodawców zatrudniających cudzoziemców.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie zarządzania finansami i zapobieganie sytuacjom kryzysowym w przedsiębiorstwach.
- Aby skorzystać ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego musi zostać spełniony co najmniej jeden z ww priorytetów (wyjaśnienia do priorytetów – do pobrania).
- Z uwagi na czas rozpatrywania wniosków oraz konieczność zawarcia umów przed terminem rozpoczęcia kształcenia, Pracodawca przy planowaniu terminu szkolenia powinien uwzględnić okres (począwszy od dnia złożenia wniosku), który będzie przeznaczony na dokonanie oceny i zawarcie umowy.
- Wypłata środków KFS musi nastąpić w 2024 roku.
- Wnioski złożone poza terminem naboru nie będą rozpatrywane.
Starosta może przyznać środki z KFS na sfinansowanie kosztów, o których mowa wyżej w wysokości:
- 100% w przypadku pracodawcy, który należy do grupy mikroprzedsiębiorstw, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika;
- 80% w przypadku pozostałych pracodawców, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Przy rozpatrywaniu wniosków będzie brane pod uwagę:
- Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok.
- Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy.
- Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku.
- Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego.
- W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego.
- Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS.
- Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów.
W przypadku bardzo dużego zainteresowania kształceniem ustawicznym, które przekroczy posiadany limit - zgodnie z zasadą racjonalności wydatkowania środków publicznych przy rozpatrywaniu wniosków urząd może zastosować dodatkowe kryteria, w tym przebieg dotychczasowej współpracy wnioskodawcy z urzędem.
Środki z KFS przyznane pracodawcy na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego stanowią pomoc udzielaną zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
Do wniosku Pracodawca obowiązkowo musi dołączyć:
- Oświadczenie o otrzymaniu bądź nie otrzymaniu pomocy de minimis.
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. lub Formularz informacji przedstawiany przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie stanowiący załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r.
- Kopia dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności; w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej np. może to być umowa spółki wraz z ewentualnymi aneksami/uchwałami, koncesja lub pozwolenie na prowadzenie działalności – w przypadku, gdy wymaga tego przepis prawa; lub statut w przypadku stowarzyszenia, fundacji czy spółdzielni lub inne dokumenty (właściwe np. dla jednostek budżetowych, szkół, przedszkoli),
- Program kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu;
- Wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.
Dodatkowe załączniki wymagane do wniosku:
- Oświadczenie Wnioskodawcy – załącznik nr 1.
- Oświadczenie Wnioskodawcy - załącznik nr 3.
- Oświadczenie Wnioskodawcy - załącznik nr 4.
- W przypadku, gdy pracodawcę reprezentuje pełnomocnik, do wniosku musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji pracodawcy. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w oryginale, w postaci notarialnie potwierdzonej kopii lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby udzielające pełnomocnictwa (tj. osobę lub osoby uprawnione do reprezentacji pracodawcy).
- Kserokopie certyfikatów jakości usług posiadanych przez organizatora kształcenia ustawicznego.
- W przypadku kursów należy dołączyć dokument, na podstawie którego organizator kształcenia prowadzi pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego, jeżeli informacja ta nie jest dostępna w publicznych rejestrach.
- w formie tradycyjnej tj. papierowej na aktualnie obowiązujących drukach, w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Sępólnie Krajeńskim ul. Tadeusza Kościuszki 11 w godzinach pracy urzędu tj. od 7.00 do 15.00;
- przesyłając pocztą, kurierem. W przypadku wniosków przesyłanych do Urzędu drogą pocztową decyduje data wpływu do Urzędu;
- w postaci elektronicznej z wykorzystaniem e-PUAP. Wniosek złożony w postaci elektronicznej musi posiadać: bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym albo podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej, w przeciwnym razie – wniosek pozostanie bez rozpatrzenia. Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy ePUAP, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.